Komar13
Administrator
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Sob 1:02, 06 Sty 2007 Temat postu: Sisu :] |
|
|
Witam!!
Sisu to mało popularna u nas, znana jedynie wśród specjalistów i pasjonatów transportu drogowego, firma. Fił„ski wytwórca przez lata specjalizował się ciężkich samochodach ciężarowych do pracy w trudnych warunkach - głównie leśnych i budowlanych.
W języku fińskim słowo "sisu" oznacza wytrzymałość, hart ducha, umiejętności znoszenia przeciwieństw i pokonywania trudności; doskonale pasuje do pojazdów marki Sisu. Forma powstała w 1931 roku, wyprodukowała pierwszą ciężarówkę w roku 1932. Po wojnie rozwinięto produkcję dużych aut drogowych i terenowych oraz specjalistycznych, w tym transporterów opancerzonych i wozie kontenerowych itp. W latach dziewięćdziesiątych Sisu skupiła się na ciężarówkach budowlanych i do transportu leśnego oraz specjalnego, w tym wojskowych. Związała się też mocno z Renault VI, obranym za partnera strategicznego.
Aktualnie Sisu Auto Ab uzupełnia ofertę Renault Trucks o najcięższe pojazdy przeznaczone do pracy w trudnych warunkach. Wykorzystuje do tego m.in. kabiny ciężarówek Renault oraz silniki: Cummins, Renault, Mack i Caterpilar. Jako skrzynie biegów wykorzystuje się konstrukcje: ZF, Eaton i Allison. W polskiej sieci sprzedaży Renault Trucks znajduje się kilka wersji ciężarówek Sisu serii E. Są wyposażone w silnik Renault - Mack E-Tech 480. Jest to 12-litrowa rzędowa jednostka szełciocylindrowa o 24 zaworach z elektronicznie sterowanymi pompowtryskiwaczami. Rozwija moc 353 kW (480 KM) przy 1900 obr./min i maksymalny moment obrotowy 2250Nm w zakresie 1100-1400 obr./min. Silnik współpracuje z 16-biegową skrzynią biegów firmy ZF model 16S221 OD z pneumatycznym wspomaganiem Servoshift. Auta wykorzystują bardzo solidne i jednocześnie proste ramy z rurowymi poprzeczkami oraz tradycyjne podwozia z resorami piórowymi - rozwiązanie najlepiej - pod względem trwałości i odporności na przeciążenia - sprawujące się w trudnych warunkach eksploatacji. Stosowane są mosty napędowe o podwójnych przekładniach głównych i przednie osie o wysokiej nośności 8, 9 lub 10 ton (z hamulcami tarczowymi). Podstawowe konfiguracje podwozi i napędu to: ciągnik 4x2 o DMC 19 ton (zestawy o masie 40 lub 44 ton), ciągnik i podwozie 6x4 o DMC 26 ton (zestawy o masie 40-120 ton), przy czym konstrukcyjnie opisywane wersje Sisu przystosowywane są do tworzenia zestawów o masie odpowiednio - do 60 ton (4x2) i 200 ton (6x4). Jak widać, są to osiągi wyższe niż możliwości budowlanych samochodów Renault Kerax.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|