Komar13
Administrator
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Czw 23:12, 04 Sty 2007 Temat postu: Iveco EuroStar :] |
|
|
Witam!!
Ciągnik ten, przez wielu nazywanych Fiatem, mimo tego, że lata światłości ma już daleko za sobą jest dalej jednym z najchętniej kupowanych przez przewoźników.
[link widoczny dla zalogowanych]
Głównym atutem wpływającym na popularność ‘europejskich gwiazd’ jest ich niska cena, ekonomiczność i zużycie paliwa które dzięki silnikom Cursor10 nie odbiega od tego które prezentują auta czołowych europejski producentów.
Wygląd:
Przy opisie wyglądu należy pamiętać, że ciągnik został wprowadzony do produkcji w roku 1994 czyli już ponad 11 lat temu. Kabina jest prosta, nie grzeszy jakimś specjalnie awangardowym ‘designem’. Nie znaczy to jednak, że jest taka straszna, wręcz przeciwnie, mimo wieku nadal wygląda nowocześnie. Przednia szyba i górna cześć kabiny są mocno pochylone co zmniejsza opory, a co za tym idzie, spalanie paliwa. Szoferka występuje w czterech wersjach, najwyższa ma 2300 mm wysokości.
We wnętrzu na pierwszy rzut oka rzuca się cena auta. O ile do zastosowanych materiałów tapicerskich nie można mieć żadnych zastrzeżeń,
to ogrom ‘tandetnych’ i ‘strzelających’ plastików oszpeca. Rozmieszczenie wskaźników, przycisków jest dobre. Deska rozdzielcza jest duża i przejrzysta, kontrolki są umieszczone na górze, tak aby kierowca zawsze miał je przed oczami. Boczna konsola jest umieszczona w taki sposób, aby kierowca miał do niej łatwy dostęp. Jest ustawiona przodem do niego. Na pochwałę zasługuje również wielkość przycisków, w które na wyboistych (polskich) drogach nie jest trudno trafić. W kabinie znajduje się dosyć dużo poręcznych schowków.
Silniki:
Iveco przez lata, dbając o klientów, wprowadzało coraz to nowsze rozwiązania techniczne, na szczególną uwagę zasługuje ostatni silnik cursor10 spełniający wszelkie normy czystości spalin Euro3. Silnik ten jest jednostką napędową o pojemności 10,3 litra i maksymalną mocą 430 KM. Architekturą bardzo przypomina wcześniejszą jednostkę – curosor8 . Jest turbodoładowany przez turbinę o zmiennej geometrii (VGT), wyposażoną w chłodnicę powietrza doładowywanego. Wyposażony został również w dekompresyjny hamulec silnikowy który na górskich trasach pozwala odciążyć hamulce zasadnicze. Auta z silnikami cursor10 posiadają system EBS który równomiernie rozkłada siłę hamowania na wszystkie koła i zapobiega poślizgom.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|