Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Komar13
Administrator
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Czw 23:16, 04 Sty 2007 Temat postu: Iveco Stralis ;] |
|
|
Witam!!!
Mimo tego że ciągniki EuroStar sprzedawały się dosyć dobrze a wprowadzenie jednostek napędowych typu Cursor poprawiło tylko tą statystykę wiadomo było, że powoli przestają pasować nie tylko stylistycznie ale również ekonomicznie do nowych ciężarówek, a te podnosiły standardy bardzo szybko. W takiej sytuacji firma Iveco musiała zareagować, i pokazać coś nowego, coś co mogłoby udanie konkurować w walce z najlepszymi europejskimi markami, zaprezentować nowy okręt flagowy, tak powstało Iveco Stralis.
Przez kilka wcześniejszych lat firma faszerowała ES coraz to nowszymi rozwiązaniami technicznymi, elektroniką. Instalowano nowe silniki, cursor 10 oraz kursor 13. Jednak to wszystko było za mało. Iveco potrzebowało nowej kabiny, i w końcu się doczekało. Na początku mogę powiedzieć, że włoska firma stanęła na wysokości zadania i udało jej się zrealizować zamierzony plan.
[link widoczny dla zalogowanych]
Kabina:
W odróżnieniu od ES Stralis sprzedawany jest tylko z jedną kabiną – ‘Active Space’. Kabina ta ma ukształtowany aerodynamicznie podwyższany dach który na końcu przechodzi w zmniejszający opór powietrza spoiler. Standardowo nad szybą czołową montowany jest daszek osłony przeciwsłonecznej. Boki kabiny chronione są przed zabrudzeniem przez umieszczone na przednich narożnikach spoilery kierujące opływające pojazd powietrze wzdłuż ścian. Grill samochodu na pierwszy rzut oka przypominać może uśmiech, nad atrapą chłodnicy, która podzielona jest trzema żebrami widnieje duży srebrny napis Iveco Stralis. Kabina została wyraźnie podzielona na górną część roboczo-mieszkalną, oraz dolną - mechaniczną. Górna część jest cała lakierowana, natomiast w dolnej lakierowany jest tylko przedni zderzak. Reszta wykonana jest z czarnego lub grafitowego tworzywa sztucznego. Klosze kierunkowskazów, reflektorów oraz cztery okrągłe lampy przeciwmgielne wpuszczone są nieco w zderzak, co powinno uchronić je przed zbiciem przy drobniejszych stłuczkach. Wejście do kabiny po wyłożonych przeciwślizgową nawierzchnią trzech podświetlanych stopniach nie jest trudne. Najniższy stopień znajduje się na wysokości 33 cm nad ziemią a podłoga kabiny na wysokości 1,7 m.
Wnętrze:
Po wejściu do wnętrza od razu widać różnicę. W porównaniu do poprzednika szoferka to prawdziwa rewolucja. Mimo tego, że szkielet kabiny zasadniczo się nie zmienił. Płaska podłoga umożliwia swobodne poruszanie się po wnętrzu, nie utrudnia go nawet kolumienka, na której umieszczony jest krótki drążek wybieraka biegów. Można ją całą obrócić o 180 stopni, by ułatwić wyjście z fotela do środka kabiny. Wysokość od podłogi do sufitu w najniższym punkcie wynosi 1,9 m. Zamiast tradycyjnej leżanki dolnej mamy tu dwa pojemniki na bagaże. między którymi znalazł się składany stolik. Pod nieco dłuższą częścią łóżka umieszczoną za fotelem kierowcy znajduje się wygodna, wysuwana lodówka. Nie brakuje oczywiście różnych schowków na drobiazgi. Kabinę można zamówić w trzech wariantach wyposażenia. Z siedzeniem pasażera w tradycyjnym miejscu, bez niego - wtedy oparcie i mocowanie pasa bezpieczeństwa umieszczone są nad prawą częścią leżanki, która służy za siedzisko. Można też zamówić kabinę przeznaczoną tylko dla jednego kierowcy, w której w ogóle nie ma miejsca przeznaczonego dla pasażera. Fotel kierowcy ma zawieszenie pneumatyczne. Na pochwałę zasługuje deska rozdzielcza, wszystkie kontrolki zostały umieszczone na górze, dzięki temu są widoczne i czytelne. Na kierownicy umieszczone są przyciski do sterowania radiem, telefonem. Ekran komputera umieszczony w centralnej części pokazuje w bardzo dobry sposób najważniejsze informacje. Na pochwałę zasługuje również kolorystyka. Środkowa konsola ustawiona jest w podobny sposób jak w ES, czyli zwrócona do kierowcy aby łatwiej było posługiwać się wszystkimi umieszczonymi na niej urządzeniami.
[link widoczny dla zalogowanych]
Silniki:
Seria sześciocylindrowych jednostek napędowych Cursor spełnia oczywiście normy Euro 3. Są one wyposażane w turbinę umożliwiającą tłumienie mocy niemal o połowę podczas pustych przebiegów, co pozwala oczywiście na znaczące obniżenie kosztów eksploatacji. Silnik Cursor 10 występuje w Stralisie w dwóch wersjach - o mocach 400 i 430 KM w zakresie od 1600 do 2100 obr./min. Maksymalny moment obrotowy w obu jest równy - 1900 Nm, ale w pierwszym jest dostępny w zakresie od 1000 do 1600 obr/min., a w drugim od 1050 do 1570 obr./min.
Większe jednostki Cursor 13 osiągają moc 480 KM ((od 1530 do 1900 obr./min.) i 540 KM (od 1600 do 1900 obr./min). Ten ostatni to najnowsze dziecko włoskich konstruktorów silników. Pierwszy rozwija maksymalny moment obrotowy o wartości 2200 Nm w zakresie od 1000 do 1550 obr./min., drugi oddaje do dyspozycji kierowcy 2350 Nm w zakresie od 1000 do 1610 obr./min.
Wszystkie koła wyposażone są w tarczowe hamulce oraz elektroniczny system hamowania EBS, jak również ABS.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 18:43, 29 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Hardcore sex!
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
07743440306
Volvo
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 15:47, 30 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
amazing asians, nasty video!
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1
|
|