Forum Ciężarówki Strona Główna
->
Inne
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Główne/Main
----------------
POLECAMY :
Ogłoszenia!!!
Zdjęcia/Foto
Przywitaj się!!:)
Regulamin!!!
News
Europen/Trucki
----------------
Volvo
Scania
Daf
Iveco
Man
Mercedes
Tuning
Renault
Inne
Naczepy/Przyczepy
----------------
Schmitz
Bodex
Krone
Kogel
Wieleton
Gry/Game
----------------
18 Wheels of Steel : Across America
18 Wheels of Steel : Pedal to the Metal
Dodatki
----------------
18 Wheels of Steel : Across America
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Komar13
Wysłany: Sob 1:03, 06 Sty 2007
Temat postu:
Ten to jakiś ''Przed Wojenny'' lub ''Powojenny'' Już sam nie wiem ale chyba takich używali przed i po Wojnie:P
Pozdro
LuLaS
Wysłany: Sob 0:59, 06 Sty 2007
Temat postu: Praga V3S
Jednym z najdłużej produkowanych samochodów ciężarowych jest Praga V3S. Samochód ten wszedł do produkcji w 1952roku i bez większych zmian jest wytwarzany do chwili obecnej (najpierw przez Pragę od 64 roku, do 73 roku przez Avię, potem do 95 roku przez Baz a ostatnio przez VOP. Jego prosta konstrukcja (silnik chłodzony powietrzem) i wysoka sprawnośł w terenie powoduje, że w górzystych rejonach czech i słowacji znajduję on wciąłż nabywców. Samochód ten miał militarny rodowód-jak głosi legenda czescy konstruktorzy wzorowali się przy konstrukcji na amerykałńskim GMC CCKW i był przez długie lata ułżywany przez armie czechosłowacji i jugosławi. W Polsce był on znany przede wszystkim jako pojazd do transportu leśnego, był sprowadzany w duzych ilościach od lat 60-ych do końca 80-ych. Dlatego też umieściłem go wśród pojazdów cywilnych. Pojazd ten daże ogromnym sentymentem z dwóch powodów. Mój dziadek był pracownikiem OTL-u, więc jako dziecko często buszowałem "na bazie" po stojących tam Pragach. Poza tym mieszkałem na przeciwko dużej fabryki drzewnej i stanowisk wyładunku dłużycy, więc często przyglądałem się im podczas pracy. Utkwił mi w pamięci zwłaszcza dzwięk chłodzonej powietrzem 6-ki gdy napakowane drewnem wspinały sie pracowicie pod góre...Obecnie w moich okolicach juz tych samochodów się nie spotyka.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1
Regulamin