Forum Ciężarówki Strona Główna
->
Scania
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Główne/Main
----------------
POLECAMY :
Ogłoszenia!!!
Zdjęcia/Foto
Przywitaj się!!:)
Regulamin!!!
News
Europen/Trucki
----------------
Volvo
Scania
Daf
Iveco
Man
Mercedes
Tuning
Renault
Inne
Naczepy/Przyczepy
----------------
Schmitz
Bodex
Krone
Kogel
Wieleton
Gry/Game
----------------
18 Wheels of Steel : Across America
18 Wheels of Steel : Pedal to the Metal
Dodatki
----------------
18 Wheels of Steel : Across America
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
agatkacrazy
Wysłany: Nie 11:56, 07 Sty 2007
Temat postu: SKRZYNIA BIEGOW;];]
Wyższe osiągi i lepsza ekonomika eksploatacji to podstawowe cele, jakie przyświecały naszym konstruktorom podczas prac nad nowymi, dwuzakresowymi i dwuzakresowymi z półbiegami, skrzyniami biegów.
Ale nie tylko. Wszystkie skrzynie biegów otrzymały zupełnie nową konstrukcję wewnętrzną i zewnętrzną. Wykorzystaliśmy wszystkie możliwości poprawienia funkcjonalności, ułatwienia obsługi serwisowej i przeglądów oraz poprawy niezawodności działania.
Efekty są widoczne na pierwszy rzut oka. Szybsza i bardziej płynna zmiana biegów zapewnia lepszą ekonomikę zużycia paliwa oraz poprawia komfort jazdy. Aby móc w pełni docenić zalety nowych rozwiązań musimy im się nieco bliżej przyjrzeć.
Koła zębate nowej konstrukcji są szersze i bardziej wytrzymałe. Zostały poddane wysoce precyzyjnej obróbce maszynowej, co zapewnia lepszą ekonomikę eksploatacji oraz umożliwia przekazywanie większego momentu obrotowego przy mniejszym oporze tarcia. Mniejsze jest również natężenie hałasu.
Konstrukcja nowych synchronizatorów jest chroniona patentem. Piasty są bardziej kompaktowe, a tym samym bardziej trwałe. Nie ma już potrzeby stosowania wspomagania, co w znacznym stopniu wyeliminowało ryzyko awarii lub usterki.
Zupełną nowością są zintegrowane zawory elektromagnetyczne. Zawory te mają bardziej wytrzymałą konstrukcję, a sposób ich zamontowania zapewnia większe bezpieczeństwo działania, co ogranicza ryzyko "zawieszania" się zaworów, a tym samym poprawia ich niezawodność. Sama wymiana zaworów jest przy tym szybsza i łatwiejsza, nawet w razie awarii na drodze.
Tunelowa obudowa jest mocniejsza, lżejsza i bardziej kompaktowa, co umożliwia łatwiejszy dostęp oraz demontaż wewnętrznych zespołów. Po zamontowaniu, zespół skrzyni biegów nie wystaje ponad podłużnice podwozia.
Nowe, interaktywne czujniki analogowe spełniają wiele nowych funkcji diagnostycznych. Czujniki zapewniają precyzyjną dokładność diagnostyki funkcji mechanicznych i elektrycznych.
Nowe sprzęgło o podwyższonej trwałości ma grubszą okładzinę cierną - 5 mm- co zapewnia dłuższą trwałość eksploatacyjną. W opcji dostępny jest układ monitorowania sprzęgła, zapewniający lepsze zabezpieczenie oraz bardziej płynne działanie układu sprzęgła.
Nowe opcje przystawek odbioru mocy umożliwiają bardziej precyzyjny dobór kołnierzy wolno- i szybkoobrotowych oraz napędu bezpośredniego. Dostępne opcje momentu obrotowego wynoszą od 700 do 1200 Nm.
Zobacz również
Automatyczna skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia biegów - do jazdy pasem wolnego, jak i szybkiego ruchu.
Więcej
Scania Opticruise
Maksymalna wydajność przy najmniejszym wysiłku
Więcej
Scania Retarder
Większe bezpieczeństwo, lepsza ekonomika i krótsze czasy przejazdu
Więcej
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1
Regulamin