Forum Ciężarówki Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
TUNING NA GAZIE:D

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ciężarówki Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agatkacrazy
Volvo


Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość

PostWysłany: Pią 16:03, 05 Sty 2007    Temat postu: TUNING NA GAZIE:D

Przyjety w tym materiale tytuł nie powinien się źle kojarzyć , więc gwoli humoru należy wyjaśnić , że nie chodzi tutaj o ...”stan wskazujacy na spożycie”.

Wśród tuningowców dość powszechna jest opinia, że zasilanie gazem systemu LPG wyraźnie pogarsza dynamikę samochodu, co zdecydowanie koliduje z wiadomym trendem w tuningu. Jednakże ceny benzyny wymuszają szukanie rozwiązań jakby godzących wodę z ogniem, aby to „coś za coś” nie rzutowało negatywnie na osiągi samochodu. Potrzeba jest matką wynalazków, więc dopracowuje się system zwężek oraz wprowadza dwumembranowe reduktory do aut o wyższej mocy, aby nie brakowało paliwa przy wysokich obrotach silnika.

Zainteresowanie systemami zasilania gazem zwiększa się także w tuningu, chociaż stwarza to pewne problemy techniczne lecz idą z tym w parze również nowe możliwości.

Może nieco szokować informacja, że w tuningu aut, zwłaszcza tych nowszej generacji, przy tym samym zakresie przeróbek, lepsze niż przy benzynie wyniki uzyskuje się już przy systemie LPG z zastosowaniem mikserów sonicznych czy tych jakby soniczno linearnych. Jednakże najlepsze efekty zapewnia wtrysk sekwencyjny ciekłego gazu czyli systemu LPi. Coraz to większe znaczenie odgrywa przy tym elektronika a przy systemach LPG niezwykle istotna jest konstrukcja , szczególnie dobór średnicy zwężki miksera sonicznego , który jest łatwiejszy w optymalizacji zasilania od miksera linearnego. Trzeba też wiedzieć, że te 102- 104 oktany paliwa gazowego stwarzają możliwość dalszego przyspieszenia zapłonu, stąd coraz częściej stosuje się wariatory zapłonu pozwalające dobrać doświadczalnie wartość kąta wyprzedzenia zapłonu, odpowiednio do zakresu modyfikacji silnika , lecz głównie w odniesieniu do wspomnianej wyżej liczby oktanowej gazu propan-butan. Czyli znowu kłania się elektronika, bez której ani rusz w działaniach współczesnego tuningu. I to mimo tego, że ta elektronika raz ułatwia czyli stwarza nowe możliwości, gdy w innym przypadku stanowić może jakby blokadę, kiedy komputer ostatniej generacji (np. w Punto HGT z przepustnicą sterowaną elektronicznie) bywa niereformowalny, gdzie póki co można zapomnieć o nowych tzw. mapach silnika dobranych z pomocą hamowni, kiedy nic nowego nie da się do komputera „wpisać”. Chociaż nasi cziptunerzy już nad tym pracują, gdyż jak wiemy ... rozwiązywali już (V-Tech Tuning w Krakowie i Autoelektronika – Czeladź) problemy niemożliwe z teoretycznego punktu widzenia. Może przy tym wybaczą specjaliści od zasilania gazem oraz wspomniani cziptunerzy te pewne uproszczenia nazewnictwa, mające na celu jakby przybliżenie tematu Czytelnikom – amatorom czy fanom tuningu, nie zawsze dobrze zorientowanym w subtelnościach tej tematyki. Chodzi w tym materiale o ogólne przybliżenie związanych zagadnień oraz uczulenie na istotne problemy zasilania gazem, zwłaszcza w tuningu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Komar13
Administrator


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość

PostWysłany: Pią 16:09, 05 Sty 2007    Temat postu:

Witam!


Nieźle widze , że się postarałaś oby takich postów było więcej :]
Życzę szczęścia Smile

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LuLaS
Volvo


Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość

PostWysłany: Czw 23:04, 11 Sty 2007    Temat postu:

fajnie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Sob 21:16, 28 Kwi 2007    Temat postu:

wow, look at that!
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
master
Volvo


Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:39, 10 Sie 2007    Temat postu:

ma ktoś 18 Wheels of steel Pedal to the metal++++++++++++++++++++++++++++++++Jak tam się tuninguje Auta

















Cholercia ja nie wiem
Prosze o kontakt na gg 9914614


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ciężarówki Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1